ALDI Talk – FAQ

Hier vindt u de antwoorden op vragen die wij met grote regelmaat gesteld krijgen.

Activeren

Bij wie moet ik zijn als ik problemen heb met registreren?

U bent niet verplicht te registeren
Voor hulp bij problemen met registreren kunt u contact opnemen met de klantenservice:
via uw mobiele telefoon: 1200: €0,10 per minuut.
via de vaste lijn : 06 1200 1200: €0,10 per minuut.

Hoe kan ik mijn nieuwe SIMkaart activeren?

Maak uw nieuwe ALDI TALK-SIM- kaart los uit de plastic houder en plaats de SIM- kaart in uw GSM.

  • Zet uw GSM aan (zorg ervoor dat de batterij opgeladen is).
  • Voer de 4-cijferige standaard PIN code in: 0000 en volg a.u.b. de menu-instructies van uw GSM. Na korte tijd is uw SIM- kaart startklaar. Nu kunt u via ALDI TALK bellen en gebeld worden, SMS-berichten verzenden en ontvangen en mobiel internetten.

Kan ik ook klant worden van ALDI TALK als ik in het buitenland woon?

Ja, maar het eerste telefoontje moet dan wel in Nederland plaatsvinden. Houdt u er rekening mee dat u uw beltegoed alleen met beltegoed bonnen van een Nederlandse Aldi winkel kunt opwaarderen.

Algemeen

Ja, u kunt uw bestaande nummer meenemen naar ALDI TALK. Hier kunt u meer informatie vinden over het nummerbehoud en direct het formulier voor het nummerbehoud invullen.

Van welk netwerk maakt ALDI TALK met MEDIONmobile gebruik?

ALDI TALK maakt gebruik van de netwerktechnologie van KPN en heeft dus dezelfde dekking. KPN biedt u een uitstekende dekking in Nederland, gekoppeld aan een uitstekende overdrachtscapaciteit.

Houdt u er rekening mee, dat de ontvangstkwaliteit van de gebruikte mobiele telefoon ook altijd een grote rol speelt in de bereikbaarheid van het mobiele netwerk.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

De algemene voorwaarden kunt u hier terug vinden. Ook zijn deze bijgesloten in het startpakket.

Wat moet ik doen als mijn SIM-kaart defect is of als ik een SIM-kaart in een ander formaat nodig heb?

Als u een nieuwe SIM-kaart of een SIM-kaart in een andere formaat nodig hebt kunt u deze SIM-kaart via de volgende link of de klantenservice bestellen.

Apparatuur

Ik heb een nieuwe telefoon en heb een SIM-kaart in een ander formaat nodig.

Als u een nieuwe SIM-kaart of een SIM-kaart in een ander formaat nodig hebt kunt u deze SIM-kaart via de volgende LINK aanvragen of de klantenservice bellen.

Bundels

Moet ik wachten tot het begin van de maand voor het kopen van een bundel?

Het maakt niet uit of u aan het begin, in het midden of aan het einde van de maand, een bundel activeert. Dat kan op elk moment, voorafgaande aan de betreffende termijn worden gedaan.

Welke bundels zijn er verkrijgbaar bij Aldi Talk?

U heeft de mogelijkheid om All in one bundels en Data bundels aan te kopen. Meer informatie over de all in one bundels vind u hier. Meer informatie over de data bundels kunt u hier terug vinden.

Welke Bundels zijn verkrijgbaar bij ALDI TALK?

U heeft de mogelijkheid Data Bundels en/of All In One Bundels te activeren. Een gedetailleerde overzicht vindt u onder Tarieven.

Internet Instellingen

Hoe snel is de verbinding van het mobiel prepaid internet?

U heeft een snelheid tot 14,4 Mbit/s download en 2Mbit/s upload.

Wat heb ik nodig om met ALDI TALK op internet te surfen?

U heeft een mobiele telefoon nodig die mogelijk heeft om gebruik te maken van mobiel internet. Zie hiervoor de handleiding van uw mobiele telefoon voor meer informatie.

Als u al klant van ALDI TALK bent, kunt u met uw huidige SIM-kaart gebruik maken van mobiel prepaid internet. U heeft geen extra SIM-kaart nodig.

Uw mobiele telefoon wordt automatisch ingesteld voor mobiel datagebruik.

Klantenservice

Waar kan ik terecht met vragen over de tarieven, het netwerk, roaming en alle andere vragen over mobiel telefoneren?

Hiervoor kunt u terecht bij een van onze service hotlines :

Service Hotline voor ALDI TALK: 1200 (€ 0,10/min.)
Service Hotline voor de vaste lijn: 06 1200 1200 (€ 0,10/min.)
Service Hotline vanuit het buitenland: +31 6 1200 1200 (deze oproepen vallen onder de normale roamingtarieven)

Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 22.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zon- en feestdagen: Gesloten

Wat moet ik doen als mijn SIM-kaart defect is of als ik een SIM-kaart in een ander formaat nodig heb?

Als u een nieuwe SIM-kaart of een SIM-kaart in een ander formaat nodig hebt kunt u deze SIM-kaart via de volgende LINK of de klantenservice aanvragen.

Mailbox

Hoe kan ik mijn voicemail beluisteren?

Vanaf uw mobiele telefoon:Bel 1233 om uw berichten te beluisteren.

Vanaf een vaste telefoon : Voicemailberichten beluisteren via een vaste telefoon kan alleen met een wachtwoord.
Instellen van een wachtwoord:een wachtwoord is een zelfgekozen code van minimaal 4 en maximaal 7 cijfers. Kies een wachtwoord dat makkelijk te onthouden is. Een wachtwoord kan alleen in Nederland worden ingesteld. Toets 1233 en kies in het hoofdmenu 3, optie 1.
Voicemail beluisteren via een vaste telefoon:Voor het beluisteren van uw voicemail vanaf een vaste telefoon belt u 06 1200 1233. Vervolgens wordt gevraagd om het eigen 10-cijferige mobiele telefoonnummer in te toetsen. Sluit af met # en toets uw wachtwoord in. Vervolgens meldt uw voicemail hoeveel berichten er zijn. Die kunnen dan direct worden beluisterd.

Hoe kan ik mijn voicemail instellen?

Toets 12331 om uw voicemail aan te zetten.

Een persoonlijke meldtekst geeft bellers de zekerheid dat ze de juiste persoon opgebeld hebben.

Toets 1233 en kies in het hoofdmenu 2, optie 1. Als u geen persoonlijke meldtekst heeft ingevoerd, dan kunt u ook de standaard-welkomsttekst aanzetten en daarin zelf uw naam inspreken. Ook is het mogelijk om de afwezigheidsmelding aan te zetten. Bijvoorbeeld als u uw voicemail niet wilt gebruiken. Een beller kan in dat geval geen bericht achterlaten en moet op een andere manier contact met u zoeken. Via SMS bijvoorbeeld.

Hoe kan ik mijn voicemail volledig uitschakelen?

Toets 12339 om uw voicemail uit te zetten.

Opwaarderen

Hoe kan ik mijn ALDI TALK beltegoed opwaarderen?

Met de ALDI TALK opwaardeer bon kunt u beltegoed kopen op voorraad.

De bon is onbeperkt geldig; na opwaardering is het tegoed 12 maanden houdbaar. U kunt beltegoed in ieder ALDI filiaal in Nederland kopen.

Er zijn 2 mogelijkheden:
- Opwaardeerbon € 10,-
- Opwaardeerbon € 20,-

De twee bonnen zijn verkrijgbaar in alle Nederlandse ALDI-filialen. Opwaarderen per telefoon (mobiele telefoon).

• In het binnenland:
- Toets 1244
- Toets 9 om uw beltegoed te opwaarderen.
- Toets de vouchercode in, die op de kassabon staat en sluit af met #.

Opwaarderen in het binnenland is gratis.

• In het buitenland:
- Toets *100*#1244# en het menu volgen.

Opwaarderen in het buitenland is gratis. Opwaarderen per SMS:
- Stuur een SMS met „vouchercode spatie opwaarderen“ naar 1266.

Bv.: „123456789123456 opwaarderen“. Deze SMS is kosteloos.

Opgelet! Waardeer altijd op tijd op. Zowel het initieel beltegoed als iedere opwaardering is 12 maanden na activatie geldig. Als u binnen deze periode geen nieuw beltegoed activeert, kunt u niet meer bellen met uw mobiele telefoon. Alleen in het binnenland kunt u nog altijd gebeld worden, en/of kunt u nog 3 maanden lang kosteloze service-nummers bellen. In het buitenland kunt u ook gratis opwaarderen. Na deze datum behoudt MEDIONmobile zich het recht voor om uw SIM-kaart en uw mobiele telefoonnummer te deactiveren; Zo niet dan wordt het resterende beltegoed ongeldig. Bij het opnieuw opwaarderen binnen de periode van het beltegoed wordt de geldigheid met 12 maanden verlengd.

Hoe kan ik zien hoeveel beltegoed ik nog heb?

Per telefoon

• In het binnenland:

Toets *101#

In het display van uw toestel verschijnt de hoogte van het tegoed.

Opvragen beltegoed in het binnenland is gratis.

• In het buitenland:

Toets *100*1244# en het menu volgen.

Opvragen beltegoed in het buitenland is gratis.

Hoe lang blijft het opgeladen beltegoed beschikbaar?

ALDI TALK rekent dertig dagen als een maand.Zowel het initieel beltegoed als iedere opwaardering is 12 maanden na activatie geldig. Als u binnen deze periode geen nieuw beltegoed activeert, kunt u niet meer bellen met uw mobiele telefoon. Alleen in het binnenland kunt u nog altijd gebeld worden, en/of kunt u nog 3 maanden lang kosteloze service-nummers bellen. In het buitenland kunt u ook gratis opwaarderen. Na deze datum behoudt ALDI TALK zich het recht voor om uw SIM-kaart en uw mobiele telefoonnummer te deactiveren; Zoniet dan wordt het resterende beltegoed ongeldig. Bij het opnieuw opwaarderen binnen de periode van het beltegoed wordt de geldigheid met 12 maanden verlengd.

Kan ik mijn tegoed ook opwaarderen met beltegoedbonnen van andere telecomaanbieders?

Nee, opwaarderen met opwaardeerkaarten van andere telecomaanbieders is niet mogelijk.

Waar kan ik terecht voor een ALDI TALK Opwaardeerbon?

Opwaardeerbonnen met een waarde van €10,00 of €20,00 zijn te koop in alle Nederlandse ALDI-filialen. Om uw dichtstbijzijnde ALDI-filiaal te vinden, klikt u hier.

Roaming

Hoe kan ik mijn beltegoed in het buitenland controleren?

Toets *100*1244# en vervolgens het groene horentje. Volg hierna het menu. Uw beltegoed opvragen in het buitenland is gratis.

Kan ik ook vanuit het buitenland bellen?

Natuurlijk kunnen klanten van ALDI TALK ook in het buitenland bellen. Belt u naar Nederland dan eenvoudigweg eerst +31 kiezen, dan netnummer in Nederland zonder de nul en tenslotte het telefoonnummer van degene die u wilt bellen. Net zo eenvoudig verstuurt u ook uw vakantiegroeten via SMS.

Als klant van ALDI TALK kunt u wereldwijd in meer dan 160 landen bellen en gebeld worden en SMS-berichten versturen. Alle prijzen zijn inclusief de momenteel geldende BTW (=brutoprijzen). Een overzicht van de EU-landen vind u in de Prijslijst Roaming. Prijzen voor internationale oproepen vind u hier.U heeft ook de mogelijkheid een Roaming Bundel te activeren. Meer informatie vindt u onder Tarieven.

Wat kost mobiel prepaid internet in het buitenland?

U kunt hier de kosten voor het gebruik van internet in het buitenland terug vinden.

Startpakket

Hoe kan ik mijn nieuwe SIMkaart activeren?

Maak uw nieuwe ALDI TALK-SIM- kaart los uit de plastic houder en plaats de SIM- kaart in uw GSM.

  • Zet uw GSM aan (zorg ervoor dat de batterij opgeladen is).
  • Voer de 4-cijferige standaard PIN code in: 0000 en volg a.u.b. de menu-instructies van uw GSM. Na korte tijd is uw SIM- kaart startklaar. Nu kunt u via ALDI TALK bellen en gebeld worden, SMS-berichten verzenden en ontvangen en mobiel internetten.

Wie kan mij bij vragen adviseren? Ofwel: waar kan ik meer informatie krijgen?

Al uw vragen worden met plezier beantwoord door de medewerkers van onze Service-Hotline. U kunt hen bereiken via telefoonnummer 1200 (via ALDI TALK € 0,10/minuut). Via de vaste lijn belt u met 06 1200 1200 (kosten: € 0,10/min). In het Buitenland belt u met uw mobiele telefoon 0031 6 1200 1200. Deze oproepen vallen onder de normale roamingtarieven.
Natuurlijk kunt u ook schriftelijk contact met ons opnemen. Vult u daarvoor het contactformulier in.

Nuttige informatie kunt u vinden in onze verklarend woordenlijst.